bellakorhonen

Alla inlägg under augusti 2011

Bloppis-annons
Av Isabell - 30 augusti 2011 11:28

Fleecefodrat reflextäcke. Karborre-knäppning i bog och runt magen, plus justerbart spänne runt magen. Halskrage.

Strl. 40 cm. Köpt på Granngården.

Jag köpte täcket förra vintern till min då nyligen hemkomna valp, som växte ur det ganska snart.


Bild kan skickas om så önskas.


Kan hämtas på plats eller skickas med posten, köparen står för ev. fraktkostnader.


OBS!! Endast använd 2-3 månader!

Djur & tillbehör, Köpes - Lindesberg (Örebro län)
 
Av Isabell - 23 augusti 2011 00:00

Sitter å funderar lite såhär på kvällskvisten.

Funderar bl.a på hur beroende framtiden är av val som vi gör i dagsläget.

Jag menar, alla har väll nån gång tänkt att "tänk om jag inte hade gjort sådär, vart hade jag då varit idag?" eller "tänk om jag hade gjort sådär i stället, hade situationen idag då blivit bättre eller sämre?"

Men man ska aldrig ångra något man har gjort, det säger jag inget om. För om man agerar på ett sätt och det inte blir bra i slutändan, då har man ju ändå oftast lärt sig något av det. Å slutade det bra iallafall, ja men då ska man väll glädjas över det?

Men trots detta så tänker man (åtminstonde jag) väldigt ofta på vad som hade hänt om man hade gjort annorlunda.

T.ex så ser man i många filmer (egentligen är det väll en riktig klassiker?) att "Vi träffades på det caféet den och den tidpunkten. Vad hade hänt om jag inte hade bestämt mig för att gå dit just den tidpunkten, den dagen?"

Sen gifter dom sig å lever lyckliga i alla sina dagar. (även om just det är sånna lyckliga slut som bara händer i filmer).


Men jag tänker ofta såhär i efterhand på t.ex vilka personer man har träffat.

T.ex den där gången du följer med din vän för att träffa hennes vänner och strax efter så har du ett förhållande med en av hennes killkompisar, som du tidigare knappt visste att han existerade (visste du det, så hade du förträngt honom, då du iallafall trodde att han var utom räckhåll).


Eller den där vännen som du tappade kontakten med, men tar upp kontakten igen efter några år. Hur hade ditt liv sett ut om du inte hade fått det där telefonsamtalet den där kvällen, eller om du hade struntat i att svara i telefonen bara för att det var ett för dig okänt nummer som ringde?


Eller den där killen som hela ditt liv kretsade runt ett tag. Hur hade ditt liv sett ut om ni inte hade träffats? Hade du i dagsläget varit en annan person än du är idag?


Everything happens for a reason.

Iallafall så är det vad jag tror. Ni får säga vad ni vill, men jag tror på ödet.



   

Over and out !

Bloppis-annons
Av Isabell - 11 augusti 2011 11:14

Jag säljer nu en del hästsaker pga att jag inte längre har någon användning av dom.


* Sidepullträns, brunt läder, strl Full. Inkl. vävribbtyglar, svarta.
Nyskick!

Pris: 300 kr


* Sadelgjord, allround, 130 cm. Resår på ena sidan.

Begagnad, men i väldigt fint skick!

Pris: 70 kr


* Reflexgrimma, mörkgrön, strl Cob. Köpt på Hööks.
OBS! Aldrig använd, endast provad!

Pris: 50 kr


* Repgrimma, gul, strl Cob. Utan grimskaft.

Begagnad!

Pris: 50 kr


Säljes var för sig, eller köp "Full" eller "Cob".

FULL: Sidepullträns + Sadelgjord: 350 kr.

COB: Reflexgrimma + Repgrimma: 80 kr.


Kan hämtas på plats, eller skickas via posten.

Köparen står för ev. fraktkostnader.

Hästar & Ridsport, Säljes - Lindesberg (Örebro län)
Pris:    80:-
 
Av Isabell - 2 augusti 2011 15:34

Då har man beställt den här:

Völund Smeds senaste skiva Tvåhundrafjorton, som vilken dag som helst nu borde trilla ner i brevlådan! :)

Finns endast i 500 ex. och jag kommer att ha ett av dom :D ^^ 

Fick ju en del smakprov från skivan i lördags, å det var ju inte utan att bli ganska sugen på att köpa den.


Vad händer idag då? Har legat ute i solen en stund men gav upp ganska snart, då jag blev uppäten av MYROR.. Det kändes, kan jag lova..! Så har bara suttit här å glott. Snart blire väll en promenad med Helmer och sen kanske joina Betty på en film.

Ja har inte hänt så mkt, så har därför inte så mkt att skriva om.


Puss hej <3

Av Isabell - 1 augusti 2011 12:00

Då sitter man här, återigen på Lugnet efter en händelserik 5-dagarsvistelse på Kuggnäs. Allt ifrån snigelinvasion på våra saker, till att bli inlåsta i tältet.

Träffade på en hel del skönt folk under tidens gång och ser redan fram emot nästa år. Superhärlig stämning, alla var fulla å glada ^^ 

Det hade nästan inte kunnat blivit bättre, om man bortser från alla mygg, sniglar och en del drägg..

Men i helhet så var det en toppenhelg!

Men som man brukar säga: There's no place like home!

Å det kan jag ju faktiskt hålla med om.


 

Betty, jag, våra kära Kopparbergs och Jocke Karlsson!!


På återhörande!

Pyss <3

Ovido - Quiz & Flashcards