bellakorhonen

Alla inlägg under juni 2012

Av Isabell - 28 juni 2012 19:30

Nu börjar saker å ting röra på sig, äntligen! :D Jag gillart!


Jag börjar komma till rätta i nya lägenheten, Helmer verkar oxå trivas :) Måns, däremot, är fortfarande lite osäker... Men han vänjer sig nog snart.

(Har inte skrivit om det här på bloggen, men jag har ÄNTLIGEN flytt Stråssa! ^^ )


Utöver detta så har jag börjat på Work for you, vilket faktiskt överträffade mina förväntningar. Det hade ju kunnat vart värre :P Men jag kan ju inte sticka under stol med att jag hellre hade haft praktik..


Snart äre dags för Kuggnäsfestivalen oxå! Så här nån dag framöver så ska väll jag och Betty bege oss in till Örebro för att införskaffa det sista :)


Det går bra nu!

Av Isabell - 10 juni 2012 15:00

Igår så blev det en spontanare till Ramsberg :P

Var från början tänkt att Ally skulle komma hit å umgås och käka med mig, men så frågade hon ifall jag ville komma dit å grilla med dom istället :) Det tackar man ju inte nej till! Speciellt inte när det bjuds på jordgubbar och glass efter maten! Och trevligt sällskap, dessutom :)    (å så slapp ju jag laga mat, hehe)

Det började ju så klart att regna så fort dom hade tänt grillen.. Men det var över lika fort, sen var det rätt skönt ute :D

 

Framåt 12-tiden så skjutsade Ally hem mig, då hon var rätt sliten efter studentfesten som hade varit kvällen innan ^^ Men det kanske var lika bra, för så fort jag kom hem så la jag mig i soffan. Och tvärslocknade xD

 

Sen idag så har jag gjort absolut inte ett jävla piss. Precis fått i mig lite käk och sitter för tillfället i soffan å lyssnar på katten som snarkar som en hel karl!

Snart är det dags att köra iväg Archie till sommarbetet :) så denna veckan blir det väll en hel del planering, försöka få tag på transport, å allt annat som hör till. Och när det är löst så ska jag nog kanske ta å söka lite jobb.. Det kan ju aldrig skada iallafall.

 

Puss

Av Isabell - 8 juni 2012 20:43

STORT grattis till min kära vän Ann-Louise som tog studenten idag! :D Lite tråkigt känns det ju allt att jag inte fick stå där med dig och alla andra.. Men istället så får jag glädjas för din skull, att du stod ut hela vägen :P

Även om du inte är den bästa på vägbeskrivningar så förtjänar du det ändå ;) Du lär ju ha gjort nåt rätt iallafall, eftersom att du gick klart skolan!


 

Det där med att träffa någon annans släkt har ju aldrig varit riktigt min grej.. Men det var inte så farligt som jag trodde ;D Det var ju ganska trevligt faktiskt :) Det visade sig att Allys morbror har haft hund från samma uppfödare som Helmer är från :P Och han hade ju bara gott att säga om henne, så det känns ju bra på så vis :) Med tanke på att Pretty Poison var så gott som okänt för mig när jag åkte dit och fick med mig en puppy hem ^^
Och en sak kom jag å tänka på idag: Jag tycker inte längre att det är lika svårt och jobbigt att prata med nytt folk. Så länge jag slipper inleda konversationen.. xD Känns att det går framåt iaf!

 

För övrigt så hade jag tänkt att pesta ner detta inlägg med att beklaga mig över lite allt möjligt.. Bara för att jag inte orkar göra två inlägg >.<

 

Jag börjar känna mig mer och mer tillfreds med mig själv. This is me. Acceptera eller dra. Jag accepterar ju iallafall mig själv för den jag är och det är ju huvudsaken. Men att under en extra känslig vecka i månaden upptäcka att man under vinterhalvåret har fått en hel del celluliter på låren.. ;O Det kändes inte riktigt okej! Men men, tids nog så kommer jag väll att acceptera även det :P Vad gör väll det egentligen? Jag tvingar ingen att glo på mina lår bara för att jag går i shorts eller kjol x) Så nu vet ni det! ^^

Men att jag skriver ut det här på bloggen kanske innebär just att jag INTE skäms över det? MEN kanske är dags att sparka igång med träningen på allvar igen?

 

Vi ska faktiskt ut idag, min cellulit och jag! Eller egentligen inte. Just för tillfället så sitter vi vid datorn och i bakgrunden hörs musik från Flashdance som för tillfället visas på 7:an. Och här kommer jag nog sitta resten av kvällen. Laga mat slipper jag oxå, för idag har jag nog ätit så att det räcker och blir över i en vecka! Eller åtminstone tills i morgon bitti ..

 

Puss

Av Isabell - 4 juni 2012 19:32

Började dagen, och därmed även veckan, med att försova mig -.- Jag slog upp ögonen vid 07.25, ca, så jag missade den ordinarie bussen å vaknade 10 min innan nästa buss gick. Stressade arslet av mig och lyckades hinna med den iaf :P Men som jag var rädd för så blev resten av dagen bara allmänt pissig tack vare detta. Trött som fan och huvudvärk. Och mina magsmärtor, som jag inte har känt av på iallafall 1,5 år, har gjort sig påminda igen.. Försöka lägga sig i tid ikväll och hoppas på att det känns bättre i morrn.

 

Kuggnäsfestivalen närmar sig sakta men säkert.. :D Och duktig som man är så har man fixat skjuts både dit och hem ^^ Finns inte ord för hur jävla glad och tacksam jag är över det! Endast 51 dagar kvar tills vi drar :O Så sjukt jävla taggad så ni anar inte! Men mycket som måste fixas tills dess.. Mindre roligt >.<

Men snart är vi äntligen där!   

Kände för att använda lite smileysar oxå, kan ju vara trevligt för omväxlings skull   

 

Nu ska jag ladda en maskin med tvätt, diska lite, sen lägga mig till rätta i soffan igen. Eftersom att jag inte har nåt liv.. x)

På återhörande, raringar!

Av Isabell - 3 juni 2012 14:28

Jag slutar aldrig att förundras över hur fort tiden går! Det är redan juni.. Känns som det var igår vi firade nyår.. >.< Typ.

Det kanske är som dom säger. Att ju äldre man blir, desto fortare går det. Usch, hemska tanke! Betyder det att jag börjar bli gammal..?

 

Som sagt, tiden bara svischar förbi och en väldigt god vän till mig tar studenten om 5 dagar.. Jag skulle egentligen oxå ha stått där, med henne och resten av klassen.. Lite ledsamt känns det allt. Men det var som jag tänkte redan då att "Jag kan ju inte plugga nåt som inte känns rätt, bara för att få ta studenten".

Hur som helst, nu sitter jag och funderar över vad man kan ge henne i studentpresent. Har kommit halvvägs iallafall :P Fredagen den 15/6 så bär det av till Örebro :) Och det är allt jag kan säga här och nu!

 

Lite passande sådär så har jag bestämt mig för att göra en undersökning här på bloggen: "Hur ska du fira studenten/skolavslutningen?". Delta gärna =)

 

Söndag. Vilket innebär final i Big Brother! Måtte jag bara hålla mig vaken x) Annars kommer jag aldrig att förlåta mig själv!

Å i morrn så påbörjar jag min sista vecka med praktik.. Det om nåt känns sorgligt! :( Helt ofattbart..

 

Nehe, om man skulle ta å göra ett ryck? Lär åtminstone tvätta lite, kan ju inte gå till praktiken i bara mässingen! Vore ju inte så värst trevligt för nån :P

 

Puss <3

Av Isabell - 2 juni 2012 12:13

Lördag.. Tråkiga lördag..

Ally har åkt hem för ett tag sen, stallet är klart för idag.. Stormen viner utanför.

Finns inte så mkt annat å hitta på än att städa :P sad but true.. Så snart ska jag väll få arslet ur vagnen och sätta igång.

Blev en ganska trevlig kväll igår iallafall, tills jag somnade i soffan... Haha! Praktiken tar kål på mig! >.< tur att man trivs så bra som man gör :P

 

Sitter å funderar lite oxå här i min ensamhet. Något som jag har funderat på ett bra tag nu och ska väll äntligen göra slag i saken :)

Som några av er kanske redan vet så heter jag Isabell Korhonen. Än så länge ^^ Funderar på att byta till Korhonen Husu, då både min pappa, farmor och syskon heter Husu i efternamn. Och när jag var liten så hette jag Husu tills mina föräldrar flyttade isär. Så det känns ganska naturligt för mig. Inga konstigheter där inte :)

Och det är en del personer i min närhet som har gjort namnbyten, men det har ingenting med det att göra. Utan detta är som sagt något som jag har funderat på länge och som jag har valt själv. Utan påverkan av andra.

Att jag gör det först nu är för att jag tidigare har haft för lite information om det för att vilja göra slag i saken.

 

Nehe, dra på lite musik och sätta igång med städningen kanske? Så får vi se sen vad kvällen har att erbjuda :P Om det är nåt alls, dvs.

 

Puss!

Skapa flashcards