bellakorhonen

Alla inlägg under mars 2012

Av Isabell - 29 mars 2012 22:20

Ensam är stark heter det ju och det är en sak som jag håller stenhårt på! Men visst finns det tillfällen då t om jag skulle känna mig starkare om jag hade någon vid min sida.. Kanske får man lägga av med att vara så jävla kräsen, helt enkelt.. :P

Äh vafan, nu lär man ju skärpa till sig ^^ Såhär kan jag ju inte hålla på å beklaga mig!

 

Iallafall, med vårvädret så har man återfått en hel del energi och livsglädje :P Så nu håller jag på å sparkar igång Archie efter en alltför lång vila! Antingen har det varit hälta, tidsbrist eller något annat som har kommit ivägen.. Men nu är vi på gång! :) Löslongeringen i morse var populär =)
Jag har dessutom kommit igång med min egen träning.

 

Min andra fyrbenta bebis börjar lugna ner sig mer och mer, men snart blir det kastrering för hans del. Efter en hel del övervägande och tvekande så har jag kommit fram till att det vore det bästa för alla. Men det är ju inte utan att jag tycker lite synd om honom x) Vet inte om det är själva operationen eller tanken på att han kommer få gå runt med dumstrut som är värst.. :P Första (och sista!) gången han hade tratt på sig så blev han som apatisk.. Stackarn.. :( <3

 

Knappt 2 veckor kvar tills man går ut på praktik! Haha, det är fortfarande för mig ett mysterium hur man kan längta till att få ha praktik :O Men jag känner mig fortfarande lika taggad som jag gjorde i början!

Sökt ett par sommarjobb oxå, så nu håller vi tummarna :)

 

Nu ska jag kolla färdigt på Big Brother (som jag uppenbarligen har fastnat för, som jag så många gånger har lovat mig själv att aldrig ha något med att göra). Sen sovdags, för att åka ner till stallet i morgon bitti innan det är dags att ta tag i fredagsstädningen!

 

Man saknar alltid det man inte har..Tänk att man aldrig är nöjd? Det ska jag klura lite på ikväll innan jag somnar.

Najti <3

Av Isabell - 18 mars 2012 22:13

Det är så jävla mycket som har hänt den senaste tiden, men delar av det är sånt som inte riktigt går att sätta ord på. Och de delarna har ni föresten inte så mycket med att göra ;)

 

Men något som iallafall nästan går att sätta ord på är min glädje över att jag har fått praktikplats! :D
Å ja, jag är faktiskt glad över att få "jobba gratis". Att få praktik på Lindesbergs kanske mysigaste fik och få lite arbetslivserfaranhet på köpet. Det tackar jag inte nej till! Efter att ha tillbringat 4 månader sittandes på en stol med ansiktet nerkört i den ena boken efter den andra så ska det bli skapligt skönt att få göra lite nytta! Speciellt som jag väldigt skarpt ogillar att inte få utföra några praktiska uppgifter.

 

Helmer har fått en dagmatte och en lekkamrat (så att han slipper vara ensam hemma i 8 timmar) och Archie ska få en skötare ett par dagar i veckan (till att börja med) :) Det känns superbra! :D
Dagarna blir ju längre oxå, så kanske kommer även jag att hinna med att engagera mig lite mer i Archie nu :) Vi hoppas på det! <3

 

Och bara för att jag är så jävla bra så har jag kommit igång med träningen igen! Å lagom tills träningsvärken har gått över så äre dags igen.. >.< Gött! Det är då man känner att man lever =)

 

Nu väntar vi bara på att det ska bli en ny vecka, nya tag. Och mina nya kläder som jag beställde härom dagen.

Plånboken gråter, men en stor garderob väntar på att få fyllas med lite nya vårkläder. Ut med det gamla och in med det nya!

 

Nehe, det var väll allt för ikväll.. Binga nu kanske? Så att man orkar pallra sig upp ur sängen i morgon oxå.

Najti!

Ovido - Quiz & Flashcards